Garunaren plastikotasuna gizakiaren mirarietako bat da, espeziearen gaitasun potentzialak garatzea errazten baitio, adibidez ahozko hizkuntzaren ikaskuntza, nahiz eta horretarako giro egokia behar duen. Baina, aldi berean, plastikotasun bera izateak aukera ematen du norberaren esperientziek garuneko zirkuitu berriak ezartzeko, pertsona bakoitzari, pertsona bakoitzari, eta egoera pertsonal eta sozial berrietara egokitzeko; azken batean, bizitza osoan ikaskuntza konplexuagoak eskuratzeko aukera ematen diote.
Horrek agerian uzten du osagai genetikoa ez ezik, testuinguruak eta esperientziak garatzeko prozesu honetan funtsezkoak direla, bai eta mundu emozionala ikaskuntzaren funtsezko alderdi bat dela. Gogo-aldarteak, sentimenduak, emozioek eragin dezakete arrazoitzeko, erabakiak hartzeko, memoria, jarrera edo ikasteko jarrera.
Hori dela eta, Haur Hezkuntzako gure zentroetan hasitako emozio-munduaren lan sistematikoak Lehen Hezkuntzan jarraitzen du, adituek garapen emozionalaren garrantzia azpimarratzen baitute garapen kognitiboaren ezinbesteko osagarri gisa (Fernández Berrocal eta Extremera, 200 ").