Arazoetan oinarritutako proiektuek ikasleek inguruko problematika aztertzeko egoeran jartzen dituzte beren inguruko arazoak, izan ere, aldez aurreko ezagupenak mobilizatu behar dituzte, bai eta lankidetzako lanaren estrategien erabilera ere, hala nola, zereginen banaketa, negoziazioa eta kide guztien ondasunaren bilaketa, nahi den helburua lortzeko.
Bai ulertze-proiektuetan, bai arazoetan oinarritutakoetan, proposamenen zeharkakotasuna errealitatetik hurbilago dagoen ikaskuntza bermatuko da, beraz, eta, beraz, probabilitate handiagoa izango du, hori esanguratsuagoa eta hobeto finkatuagoa izateko.
Karitateko Mesedetako ikastetxeetan, proposamen metodologikoak bultzatzearen aldeko apustua egiten dugu, hau da, ikasleen garapen integralaren, jakin-minaren, zereginean inplikatzearen, besteekiko errespetuaren eta transzendentziaren irekitzearen aldeko apustua egiten dugu.