Ebaluazioa eta errunbrika: autoebaluazioa, heteroebaluazioa eta koebaluazioa

EVALUACIÓN Y RÚBRICAS

LOMCEk ikaskuntza-estandarrak ezartzen ditu, eta ebaluazio-irizpideen espezifikazioak ezartzen ditu, ikasleek irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren emaitza gisa lortu behar dituzten emaitzak definitzeko. Lortu, ulertu eta/edo egiten jakitean lortutako lorpena graduatzeko aukera ematen dute lorpen-adierazleek.

Orain arte, ebaluazioa norabide bakarrekoa zen, irakasleena. Gure ebaluazio-proposamena, bai Lehen Hezkuntzakoa bai Bigarren Hezkuntzakoa, beste ebaluazio-eredu batzuk aztertzea da, ikasleei zeregin garrantzitsuagoa ematen dieten ebaluazio-ereduak, erantzukizun handiagoa dutenak.

Autoebaluazioak prozesu propioari buruzko azterketa egitea dakar, lorpenak zintzotasunez onartzea, baina baita nahi diren helburuak lortzeko lan egiteko oraindik ere lan egitea.

Koebaluazioak berdinen irizpidea onartzea esan nahi du, ikasleei irizpide objektibo eta behagarriak oinarri hartuta ebaluatzeko erantzukizuna helaraziz, besteari ikaskuntza-prozesuan laguntzea bilatzen dutenak.

Errunbrikak lortzeko adierazleekin erabat lotuta dagoen tresna dira, prozesuak pixkanaka ikusteko aukera ematen dutenak, eta, beraz, ikaskuntzan hazkunde-eremuak ezartzea ahalbidetzen dute; halaber, arestian deskribatu den edozein ebaluazio-modalitatetan erabil daitezke.


volverPRIMARIA